8 Mayıs 2010 Cumartesi

KOVANLARDA İŞLER GÜZEL GİDİYOR

Bu gün ikindiden sonra arıcılık konusunda baya emek vermiş tecrübeli arı sevdalısı bir arıcı arkadaşı bahçemize götürdük ismi recep kendisinin 150 tane kovanı var vakit buldugunda gezginci arıcılıkta yapıyor bu iştende baya iyi anlıyor recebin bilgi ve tecrübelerinden faydalanmak için bu sefer onu götürdüm arıların yanına sagolsun oda hemen gidelim abi mesele arı olunca akan sular durur dedi
Yaktık körügümüzü giydik maskemizi eldiven giyme abi ben giymiyorum dedi bende giymedim cesaretlendim vardık kovanların başına recebe anlatıyorum 1 numaralı kovan biraz sert 2 numaraya bakınca tabi 2 numara çok sakin henüz ondan sokulmadım ama 1,ci kovan 2 sefer igneledi falan diyorum kovanlara kat atarken alk kat sagdan sola çalışmış ballıgında soldan saga dogru çalışması gerekirdi ögrendigimiz bilgilere göre ama biz katları abduramanla beraber atmış ve abduramanın sagdan sola çalıştırma istegine karşı koyamamış sagdan sola çalıştırmıştık ama 1 numara ısrarla ben soldan çalışacam kardeşim deyip ordan yukarıya dalak örüyo onuda gösterdim recebe benim iki oldu ordaki dalagı kazıdıgım dedim recepte abi degiştirelim çalışmasın dedi oraya dalak örmekle zaman kaybetmesin ve degiştirdik ikisinide soldan saga yaptık.ilk önce 2.ci kovan nı açtık çalışmalar güzel ana arı ikinci katta boş buldugu yere yumurta atmış günlük yumurtalar mevcut bizim verdigimiz temel petekleri kabartmaya çalışıyor ama tam manasıyla kabartamamış daha kuluçkalıga baktık ordakiler kabarmış yumurta bile atılmış gidişat iyi yani, arı kendinin bal kemerlerini balla doldurmuş üzerinide sırlamaya başlamış bile bal gelişi bu güne göre güzel henüz bal akım sezonu gelmedi recebin dedigine görede on gün (25 mayıs 15 haziran arası olması gerekiyordu ama)falan geç gelecek recebin arılıgı barajda su arıtmanın yanında bizim oralarda henüz bahar yok arılar mum kabartmaya bile başlamadılar senin yer çok güzelmiş abi dedi iki numaralı kovanı kapatıp birinci kovanı açıyoruz recep maşallah çok güzel abi arı aldıgın abiyi tanımıyorum ama aldıgı para sonuna kadar helal olsun dedi bu kadar olur abi dedi çok güzel arılar vermiş bu daha güzel, onada baktık oda kuluçkalıktaki ham petekleri kapartıp yeni yumurta atılmış kattakileride baya kabartmış ama yeni temel petek verecek kadar degil hafta ortası bak abi ihmal etme istiyorsa petek ver dedi ben bu arıyı hiç karıştırmam bu şekilde gördümmü tamamdır dedi yinede ballıktaki yer degişikligi için açıp baktık ve düzenlemeyi yaptık soldan saga dogru çalışacaklar bundan sonra, abi dedi şu petegi tut agırlıgını hissetim baktım ful bal doldurmuş sımbır şımbır parlıyo daha ne olsun dedi kapatalım diyecek bişey yok süper çok güzel şimdi bu arıyı alıcı olsa 750 liraya alsa yeridir dedi istersen hemen bölelim arıyı 4 kovanın daha olsun dedi ben yok dedim bu sene bal alalım seneye böleriz inşallah sen o zaman üçüncü katıda hazırla dedi bende heveslendim allah nasip ederse bu sene güzel bal alacaz allah nazardan korusun arılarımız çok güzel gelişiyolar. kovanı kapatırken arının biri geldi ben üçüncü kez olacak soktu bu sefer sag elimin üzerinden ah be recep dedim giydirmedin eldivenleri sokulduk yine hemde aynı kovanın arılarına iyi olur romatizma olmasıın deyip geçti dalgasını.arılarda durum böyle
gelelim bahçe işine biz hala yer bellemeyle meşgulüz henüz dikim yok yarın bitirebilirsek belleme işini birazda ev işine bakacagız artık bitirip taşınmam gerekiyor daha evi boşaltmadan kiraya verdim nerdeyse onun için en acilden taşınmam gerekiyo şimdilik bu saaattte bu kadar baya yoruldum bu gün bahçede arıların yanında artık oglaklara bakıp evime girecem çok işim var çokkkkkkkk....

Hiç yorum yok: