27 Mayıs 2010 Perşembe

Yagmurlu günlerin ardından

Geçtigimiz hafta hava mevsimine göre hem soguk hemde ara ara yagmurluydu biz bahçede çalışmaya zaman bulamazken arılarımızda pek çalışmayıp biriktirdikleri erkan bahar ballarını tüketmekle meşguldüler(bizde bahar balımız var diye pek bi heveslenmiştik avucumuzu yalayacagız erken bahar balı konusunda)bu hafta başı hava tekrar mevsim normalleri seviyesine çıktı, güneş açtı,çiçekler coştu arılarımızda verdikleri aradan bunalmış olacaklarki tam gaz çalışmaya giriştiler, bende kapalı geçen günlerin ardından arılar sıkışıp ogula meylede bilir ihtimaliyle bu sabah arıları açtım iyikide açmışım, önce iki numaralı kovanı açtım pek fazla gelişme yok bıraktıgımızın üzerine çok az iş koyabilmiş ana arı ikinci kata çıkmış yumurta atacak yer arıyordu sanırım verdigimiz ham petekler yaklaşık iki hafta olmasına ragmen şişirilmiş ama henüz yumurta atacak seviyede degil galiba, ana öyle boş boş dolanıyordu net bir şekilde gördüm, tabi buna bir hafta arının yagmur ve soguktan yattıgını hesaba katmak gerekiyor.katı aldım niyetim ananın gezdigi yeni şişirilmek üzere olan petegi kuluçkalıga indirip kuluçkalıktan kapalı gözlü bir tane eski petegi ballıga çıkarmak bu şekilde hem ananın kuluçkalıkta çalışmasını saglıyoruz, kata çıkma zahmetinden kurtarıyoruz, hemde kuluçkalıgın eski peteklerini yenilemiş oluyoruz ve bu işlemi uyguladım kuluçkalıktan bir kapalı yavrulu çıta alıp ballıga koydum onun en sonunada ham petek verdim balıktaki çıta verme işlemini böylelikle tamamladım gelelim kuluçkalıga kuluçkalıktaki diger çıtaları ortaya toplayıp ikinci veya dokuzuncu olması lazım yukarıdan en çok kabarmış yeni petegi kuluçkalıga indirdim alt katta yani kuluçkalıkta, şimdiye kadar bu şekilde yaparak üç adet petegi yeniledim hedefim her kovanda en az dört adet petegi bu şekilde yenilemek,sonra katı koyup kapattım.
Bir numaralı kovanı açtım maşallah dedim kendi kendime verdigim petekleri şişirmiş üzerinide kople kaplamış yan taraftanda üç tane dalak kaldırmış iyikide açmışım dedim yoksa çalışmalar boşa gidecek 2 numaralı kovana iki tur birden bindirmiş önceden iki numaradan bir çıta önden gidiyordu şimdi iki çıtaya çıktı allah nazardan korusun.katı aldım kuluçkalıktan iki tane kapalı yavru aldım ballıga koydum yukarıda anlattıgım işlemim aynısını burda iki çıta olarak yaptım 2 ve 9 numaralı yerlere yukarıdan kabarmış iki yeni petek indirdim katı koydum yukarıdaki son bölümede iki tane ham petek verdim kapattım bu kovanımda en az 4 çıta yenileme hedefine ulaştım ama duruma göre dahada yenileyebilirim,bu kovanım 16 çıtada şu an verdigim ham peteklerle 18 çıta oldu onlarıda kabarttıgında ana ızgarasını koyacagım inş.iki numaralı kovanım 15 çıtada verdigim ham petekle 17 oldu şimdilik iki kovanımdada ana memesine raslamadım çok şükür ogul çıkarma egilimi yok bal kemerlerini doldurmuşlar bazılarını sırlamışlar kuluçkalıkta boş buldukları yerlerede bal başmışlar eger bakım yapmayıp ham petek vermeseydim arıyı kendi kendine bloke ettirecektim ana yumurta atacak yer bulamayacaktı çünkü çogu petek kapalı yavru kurçuk ve günlük yavrularla dolu dışarıda nektar akımı güzel arı boş buldugu gözlere balı dolduruyo anada yumurta atacak yer bulamayınca aylak aylak geziyo yeni yumurta olmayınca! arıların ömrü biten ölüyo ve nufusunda hemen düşme oluyo arı kendi kendinin kolunu baglamış oluyo biz arıcılara düşen arıya yardımcı olmak arı ne yapmak istiyorsa o konuda onu itelemek gerisini arı yapıyor biz onu yönlendirerek yönetmeye çalışıyoruz ne kadar iyi yönlendirip yönete bilirsek o kadar bal alabiliriz. Arılarda durum bu

Bayadır bahçe ile ilgili bir kaç kelam etmiyoruz arılardan fırsat olmuyoki neyse bahçede ekmeyi planladıgımız tüm sebzeler ekildi bazıları yerinden memnun olmayıp tutmadılar onların yerine bu pazar bişeyler dikecegiz inş
yaklaşık geçen haftadan beri tarladaki evimizde duruyoruz temizlik yapıyoruz inşaatın pisligini temizliyoruz boya badana işlerini yapıp taşınacagız artık oglaklarımıza, tavuklarımıza da yer hazırlıyoruz taşındıgımızda onlarıda götürmek için bizden haberler bu kadar napalım arılardan digerlerine sıra gelmiyo şu aralar şimdi arıların zamanı .....................



Hiç yorum yok: