2 Mayıs 2010 Pazar

KOVANLARIMA KATLARI ATTIM

Bu gün sabah saat dokuz gibi benden tecrübeli olan arıcı arkadaşım Abduramanla bahçeye arılara bakmaya gittik geçen hafta şerbet verirken tahmin etmiştim haftaya katı atarız diye tahmin ettigim gibi güçlü olan kovan yani 1 numaralı kovanımız(hani beni sokan)yukarıya dogru petek örerek kabartmış bana kat ver evimi genişlet alt katta sıkıştım beni rahatlasmassan ogul verir kendimi rahatlatırım diyor bizde bu sese kulak verip katı verdik şimdilik 1 numaralı kovanımız dublex ev sahibi oldu burayıda doldurursa yine beni genişlet derse trıblex eve çıkaracaz inşallah.1 numaralı kovanda polen akışı çok fazla degildi arılar sürekli nektara yani bala çalışıyolar benim nufusuma göre polen stoklarım tam onunla vakit kaybetmeyeyim nektar toplayayım diyor ama katı attıktan sonra bazı tarlacı arılar tekrar polen toplamaya başlıyacaklardır çünkü yerleri genişledi ana arı oralarada yumurta atıp nufusunu daha güçlendirecek,yavru demek polen ihtiyacı demektir.
2numaralı kovanımıza gelince allah nazardan korusun hala sakinligini koruyor oda 10 çıtayı tamamlamış ama digeri gibi üste petek örmeye başlamamış ama son çıtanın altında arının salkım yaptıgını gördüm arkadaşa sordum nedir diye oda abi bunada kat verelim üç gün içinde buda sıkışacak kat ver demeye başlayacak dedi onada kat verdik,8çıta kapalı ve 1 çıtagünlük yumurtalı çıta mevcuttu 2ci ovan tam anlamıyla sıkışmamış veya şöyle diyelim beni genişlet diye feryada başlamamıştı ama bizde perşembenin gelişi çarşambadan belli olur diye katı verip dublexledik 2ci kovanımızıda onda polen geliş baya yogun nektar da geliyor ama çok degil bu kovanda diyorki ben daha polen stoklarımı tamamlamadım önce nufusumu genişletmem için polen toplamam lazım nufusum yeterli olunca kışlık yiyecegimi stoklamak için o zaman nektara yöneleyim benim daha zamanım var bal toplamaya diyor.
Acemi bir arıcı olarak bu günkü kovan bakımından kursta ögrendiklerimi de harmanlayarak ne kadar dogru oldugunu zaman gösterecek şu sonucu çıkardım arının kovanı açılmadanda kat istedigi,arının sıkıştıgı,arının kendisine göre güçlendim dedigi yada daha ben zayıfım dedigi anlaşılabilir.2 numaralı kovanımda oldugu gibi polen gelişi çok nektar gelişi sınırlıysa arı henüz kat istemiyor üç beş gün veya bir hafta daha idare eder demektir ama arı 1.ci kovanımda oldugu gibi poleni boş veriyor nektar getiriyorsa bu arıya acilen kat verilmelidir yoksa ogul verir sizi baldan mahrum bırakır tabi bu benim yani acemi bir arıcının gözlemlerine dayanan tezidir.yazdıgım tarihte dikkate alınmalıdır nisan sonu mayıs başı için öngördügüm bir öngörüden ibarettir.Arıcılık öngörülerle degil sabit bilgilerle yapılır ama öngörüler olmadan sabit bilgilerde elde edilemez.

Hiç yorum yok: