3 Temmuz 2010 Cumartesi

Tavugumuz üvey anneligi sevmedi

Gurk tavugumuzun civcivlerinin içerisine satın aldıgımız 3 günlük civcivleri salmış onları kabulde ettirmiştik veya biz öyle zannettik dün sabah kümesi açtıgımda gayet her şey yolundaydı sadece bir tane civciv anne tarafından ezilip ölmüştü digerleri gayet güzel geçiniyorlardı tavugun üzerine çıkıyolar kanadının altına hepsini topluyor ve ısıtıyordu ben sabah bu şekilde bırakıp dükyana geldim akşam çiftlige döndügümde işler karışmış baya morelim bozuldu eşim anlatıyor ögleyin baktık ne yapıyolar diye tavuk kendi civcivlerini ayırmış digerlerini boyna kakıyor bayada şiddetli vuruyor gagasını birisini orda öldürmüş civcivlerin gözlerine kafalarına sırtlarına vermiş gagalamayı eşimde karşı komşumuz hakkı amcayı çagırmış ve ayırmışlar kurtarabildiklerini bende başka bir kutuya nakledip eve aldım içinede lamba yaktım yavrulara baya hasar vermiş sabah kalktıgımda iki tanesi yine ölmüş onlarıda attım aldıgımız civcimlerden 10 taneden 6 kaldı baya zayiat var inşallah digerleride ölmez dikkatimi şu çekti on adet civcivin dört tanesi sarı altı tanesi siyah alırken köy tavugu civcivi oldugu garanti olsun diye özellikle siyahlarını tercih etmiş siyah kalmayıncada sarı almıştık bizim üvey anne sarılara hiç bişey yapmamış siyahların hepsinede zarar vermiş şimdilik ölenlerin dördüde siyah
geriye iki tane siyah kaldı ama onlarda da baya hasar var annenin kendisi sarı ölenler ise siyah sarı olanlarda hasar yok onları benimseyip bunlar bana benziyor zarar vermiyeyim diyebilirmi çok ilginç geldi
Biz civiv alırken gurk tavugumuza kabul ettiririz diye on tane almıştık,ayrıca büyütecegimize göre biraz daha ilave yapalım bari zaten kala kala 6 kaldı takviye yapmamız şart oldu gibi bişey allah hayırlısını versin baya zormuş günlük civciv beslemek başka ne diyeyim bu arada dün iki adet oglagımızıda çiftlige götürdük ilk gün biraz yabancılık çekselerde allahın izniyle alışacaklardır ilerleyen günlerde.
Bu sabah ilk defa çiflik evimizden dükyanıma bisikletle geldim akşamda bisikletle dönücem allahın izniyle gidip gelmek zorlamassa beni münkün oldukça bisikleti kullanmak istiyorum,kendim tek başına gelip gidecegim zamanlar,çiflikle dükyanımın arası tam tamına sekiz km şehir içine girinceye kadar hiç zorlanmadım yol çok düzgün sayılır ama şehir içinde iniş ve çıkışlar benim gibi bisiklet konusunda ham birisini zorlayacak cinsten ona ragmen 25 dakikada gelebildim dükyana hiç mola vermeden ileriki günlerde bu süre mutlaka kısalacaktır inşallah bisikletle gelip gitmeyi başarabilirsem

Hiç yorum yok: