5 Temmuz 2010 Pazartesi

SEVİNSEMMİ ÜZÜLSEMMİ BİLEMEDİM

Dün pazar günü 2 numaralı kovanımı mutlaka kontrol etmem gerektigi için açtım daha önceki kontrolümde kırk,elli kadar çanak kaldırmıştı ama içleri boştu onları kontrol etmem gerekiyordu onların 30 kadarını uzatıp ana memesi yapmış bazılarını kapatmış bazılarını kapatmak üzereydi kovanımız baya çok sıkışmış havalarda arka arkaya kapalı ve yagışlı gidince memeleri kaldırıp ogula niyetlenmiş işin garibi iki ayrı petegin ortasınada birer adet ana yenileme memesi yapmış bende bir adet daha suni ogul alarak engel olmaya çalışayım ogula gitmesin dedim kovanı iki sefer elden geçirmeme ragmen anayı bulamadım acemilik işte ana ogula niyetlenince yumurtayı kesip uçabilecegi kadar küçüldügü için ve ben bu halini hiç görmedim ondan olacak bulamadım, bende ogul memeleri çok olan iki petegi,bir tane ballı polenli yavrulu petegi bir tanede yeni kabartılmış petegide alarak üçüncü kolonimi oluşturdum diger ogul ana memelerinide keserek temizledim temizlerken larvaların üzerinde varroalara rasladım bal sezonundan sonra mutlaka varroa ilaçlaması yapılacak.Anayıda göremedigim için çaresiz kovanı kapattım ondan sonra telefon trafigine başladım başka ne yapmam lazım diye Abduramanı aradım oda kovanı dinle dedi ogula gidecek ana ses çıkarır bende gelebilirsen gel dedim sagolsun geldi dinledi sesi duydu banada dinletti bende duydum bu gün sabah erkenden tekrar kovana müdahale etmeye karar verdik, bu sabah saat yedi gibi geldi açtık kovanı ikinci turda bulduk anca ana yı ama iki tane ana, birisi yeni çıkmış hangisi yeni ana hangisi eski ana bilemedik ikisinide aldık dördüncü koloniyide oluşturduk anaların ikisinide o kovana verdik birisini kesecek ama hangisini keser se digeri anası olacak dördüncü koloniyide üç adet kapalı yavrulu bir adet temel petekli olarak oluşturduk ana bir hafta içinde yumurtlarsa eski ana yok yumurtlamassa yeni ana kalmış olacak bu yaptıgımız tüm işlemler arının ogula gitmesini engellemek için yapıldı ama yinede ogula giderse kovan iyice harap olacak artık iki numaralı kovandan bal umudumuz kalmadı allahdan hayırlısını dileyelim inşallah ogula tekrar niyetlenip gitmez sadece kendisine ana yapacak ana yenileme memeleri kaldı kovanın tekrar kaldırırmı bilemiyorum analarıda boyamamız lazım çalışma açısından kolaylık olacak diye düşünüyorum hem yeni eski ayırt edebilmek için şimdilik bu kadar diyelim sonuçta iki numaralı kovan üç oldu bir numaralı kovanımız üçüncü katta ondan ogul beklentimiz yok toplamda 4 adet kolonimiz oldu ikisi analı ikisi anasız ogul çıkmasında dört kolonide kalalım diye dua ediyorum.Ben elimden geleni yaptım gerisi allaha kaldı artık allah hayreylesin sonunu diyorum, bu sezon çok kötü geçiyor diyor eski arıcılar biz çıracı olduk ay akşamdan dogdu derlerya bizim arıcılık öyle oluyor gibi allahdan hayırlısı nasipten ötesi olmuyor......

Hiç yorum yok: