27 Temmuz 2010 Salı

KOVAN YALANCIYA KAÇMIŞ

Bayadır yazmıyorum gelişmeler olmadıgından degilde fırsat bulamadıgımdan yazamıyorum
bu gün bari yazayım dedim baya birikti yazılacaklar.ilk önce arılardan haber vereyim dördüncü olarak böldügümüz üstüne üstlük iki tanede ana verdigimiz son bölme kovan bütün ugraşmalarıma ragmen kendine gelemedi ve sonunda yalancı anaya kaçmış böldükten sonraki ilk bakımda iki anayıda göremedik galiba dedim yeni olan ana eskiyi kesti günlük yumurtada yoktu onun için öyle dedim eski ana kalsa üç gün sonra yumurtlamaya başlayacaktı yumurtada olmayınca bizim ana çiftleşme uçuşuna gitmiş dedik kapattık bir hafta sonrakiikinci kontrolde ana yine yok günlük yumurtada yok anaların ikiside imha olmuş deyip bu sefer iki tane iki güne kadar dogacak ana memesi taktım petegin üzerine yine kapattım kovanı bir hafta sonra yine baktımmemler kesilmiş bizim ana geri gelmiş dedim yumurtaya baktım günlükte atmış baya sevindim ama bakıyorum bazı polenlerin üzerinede atmış bilenlere soruyorum olabilir acemi anaya diyolar neyse larvalar kapanınca baktımki hiç işçi gözü yok kapanaların hepsi erkek gözü tekrar inceden baktık anayıda bulamıyoz birde çanakların içerisine 20 tane yumurtayı basınca yalancı ananın yumurtladıgını anladık dün akşam üç numaralı kovana ve yalancı analı kovana samsak attım kokusu aynı olsun diye bu sabahta götürdüm yalancı analı kovanı üç numaranın önüne silkeledim arılar koku aynı diye o kovana girdiler kimiside kimiside hala otların üzerinde duruyordu yalancı ana yeni anayı kesebilir diyo bazı arıcılar bende bu konuda biraz araştırma yaptım diger kovanlar yalancı anayı kovana alıyorlarmış o yüzden yeni ananın kesilme ihtimali yok gibi bişey ama yinede yarın sabah tekrar anaya bakıcam duruyomu kesildimi diye arılık da durum bu
Çiflik evemize gelince artık perdelerimizde takıldı rahat rahat yatabiliyoruz evde bir aydan beri çiflikte durmaya başladık

Hiç yorum yok: