18 Haziran 2010 Cuma

işler hep yolunda gidecek degil yaaaaaaaaaa!

Bayadır yazamıyorum aslında yazılacak öyle şeyler olduki geçtigimiz pazar günü dayımın torunu mesudun dügün törenine katıldık dügünden sonra tarlaya gidecektik hanım gitmeyip evde kaldı bende tarlanın yolunu tuttum hem arılarıma bakacaktım hemde ektigimiz sebzeleri sulayacaktım hava oldukça sıcak ve bungundu yagmur sıcagı vardı önce arılarıma baktım işler umdugumdan iyiydi bir numaralı kovana 4 tane boş çerceve vermiştim o işlemden sonra görüştügüm arıcı arkadaşlar boş çerçeveye arının düzgün petek asamayacagını söylemişler en azından 2 cm kadar kılavuz petek tak demişlerdi bende taktım kılavuz petekleri açtım kovanı birde ne göreyim verdigim boş çıtaların hepsinede petek asılmaya başlamış artık ellemeden kapattım ben kovanlardaki işimi bitirdim derken hava bir anda yagmaya başladı gayet güzel yagmur yagdı agır,agır ahesta,ahesta! bahçeyi sulamaktan kurtuldum deyip çıktım ikinci katın balkonuna yagmurun yagışını seyrettim topragım mis gibi kokusunu cigerlerime kadar çektim o kokuyu taa iliklerimde hissettim alt kattan gelen acı acı çalan telefonumun sesi beni kendime getirdi.
Koştum telefona eşim arıyor sesi titrek,ürkek ve korkmuş şekilde napıyosun gelmiyomusun diyor!ne oldu diyorum, burda diyor çok felaket yagış var korktuk buz dolabının üzerindeki kapak fırladı diyor telefonu kapatıyorum altkata inip çantamı alıp arabaya koşuyorum eve gelmem beş dakika gibi sürüyor normalde 10 dakika süren yol arabayı garaja koyuyorum hala şiddetli yagış ve yıldırım düşmeleri devam ediyor eve giriyorum hanımın korkusu yüzünden okunuyor sakinleştirdikten sonra dolaba bakıyorum bişey yok gibi ama onun yukarısında duvarda bulunan anten ve telefonların baglandıgı kutunun kapagı parçalanmış evde elektrekler yok sigortalar düşmüş onları kaldırınca elektrekler geliyor buz dolabıda çalışıyor çok şükür diyorum televizyona bakıyorum çalışıyormu diye malesef yanmış yükselticide yanmış televizyon sehbasının üzeri kapkara yanık dükyana geçiyorum asıl zarar dükyanda bilgisayar, modemler ,telefonlar,kontör cihazı.buzdolabının motoru,alarm sistemi henüz kameraları kontrol etme imkanımız olmadı bilgisayar tamir edilmedigi için sırasıyla aciliyete göre tamirat yaptırıyoruz her şey düzelince maddi zarar meydana çıkacak
Zararın sebebi yakınımızdaki elektrek diregine yıldırım düşmüş ondan etkilenmişiz sadece bize degil bizim ev kiracı ve babamın katıda etkilenmiş onlardada butür zararlar var karşı evlerde aynen karşı okulun bilgisayar sistemi telefon sistemide nasibini almış bize yakın olan diger komşularında zararları baya var artık canımıza gelmedigine şükrediyoruz. Bu arada medyatikde olduk tavşanlı TV ve yerel basında haber olmuşuz geçmiş olsuna gelenlerden ögreniyoruz.

İnternetime yeni kavuştum ve bu satırları yazıyorum 13 haziran 2010 tarihi bizim için kara bir gün oldu allahtan hayırlısı söyleyecek bişey yokkkkkkkk.


İnternetten uzak kalınca takip ettigim sitelerle bagımda bir süreligine gitti arıcılık forumuna sormuştum daha önceki yazımda yazdıgım gibi boş çıta verip çuvalı sıyırmıştım onu sormuştum cevap gelmiş sevgili ali şekerli abim yazmış çuvalı sıyırmak yanlış çuvalı sıyırdıgınızda kovan havalandırması fazla olur ve içinde hiç rutubet kalmaz yavru çıkması için biraz rutubete ihtiyaç oldugu için örtü bezini tekrar koymanız lazım demiş bende dün gidip tekrar çuvalı taktım çuvalı sıyırdıgımdan beri kovanda pek gelişme olmamış gibi geldi bana demekki bundan sora çuval sıyrılmayacak.

Hiç yorum yok: