10 Haziran 2010 Perşembe

3, katı attım

Havalar bayadır soguk ve yagışlı geçiyor arılar ara ara uçuşa çıkabiliyorlar ama kovanda sıkışıp duruyorlar.
Bu gün saat 11 gibi arıların yanına gittim hava parçalı bulutluydu bende degerlendirmek istedim 1 numaralı kovan daha önceki bakımda baya sıkışıktı aklıma geldikçe ogula gidebilir endişesi duyuyordum o sebeble önce onu açma geregi duydum verdigim boş çıtanın örülmesi tamalanmış yanına verdigim temel petek örülmüş niyetim o son verdigim temel petek (duvar petegi) şişirilmiş ve içine bal basılmamış ise degiştirmekti boş petek verip arıyı rahatlatmaktı niyetim ama bir baktım petek şişirildikten sonra ful balda basılmış sadece avuç içi kadarda kurtçuk var iç kısım yüzünde durum öyle olunca mecburen 3.cü katı verdim ikinci kattan bir tane kapalı yavrulu çıta ve bir tane ballı çıtayı aldım yerlerine boş çerçeve verdim üçüncü katada iki tane boş çerçeve verdim üzerindeki örtü bezi olarak kullandıgın çuvalıda sıyırıp aldım, inşallah arımız rahatlarda ogul egilimi göstermez
İki numaralı kovanıda açtım onda sıkışma yok verdigim boş çıtanın örülmesi tamamen bitmemiş duvar peteginde henüz kabartma işlemide bitirilmemiş ama 18 inci çıtada günlük yumurta mevcuttu o kovana bişey yapmadan kapattım.
Bütün derdim bu sene ogul verdirmeden bal alabilmek acemi arıcı olarak ögrendiklerimi okuyup kafamda harmanladıklarımı uygulamaya çalışıyorum inşallah hedefime ulaşabilirim.

Hiç yorum yok: