24 Nisan 2010 Cumartesi

ARILARIMIZI ALDIK YERİNE TAŞIDIK

Dün cuma günüydü işlerimiz hareketliydi baya iş olarak yogunduk bizim gibi arıcılıga başlayacak olan mustafa abi geldi bu gün benim arıyı köye götürmem lazım arada abdullah amcayı bu gün alalım arıyı dedi bende aradım mustafa abinin durumunu anlattım cumadan sonra gelin dedi cumadan sonra abdullah amcadan telefon geldi senin kovanlarıda getir olur dedim neyse yükleyip birlikte arılıga gittik. Mustafa abinin arası belliydi ama mustafa abi görmemişti onu açıp baktık 11 çıta olmuş arı onu aldık benim niyetim kovanları bırakıp pazar günü arıcılıgı bilen bir arkadaşla gidip beyenmekti ama abdullah amca seninkileride beyenelim deyince bakalım dedim zaten satacagı kovanların sırasını ayarlamış satmayacagı arıların tarafına geçirmiyor bile istersen arı prafösörünü götür degişmeyecek o seçildi bu seçildi bize kala kala 4 kovandan seçim yapmak kaldı ikisini istemeyerekte olsa beyendik ve alıp parasını verdik biz sözümüzde durduk abdullah amcadan alalım demiştik ondan aldık ama bana göre o sözünde durmadı on çıtalı arı verecekti 9 ar çıtalı arı verdi 10. çıtayıda boş kabarmış petek koyuverdi o sebepten memnun olmadım aldanan biz olalım aldatan olupta hak ödemek durumunda kalmayalım deyip bu sevimsiz konuyu kapatalım.
Aldıgımız arılarımızda ki duruma gelince iki kovanımızında anaları mayıs 2009 dogumlu birisinde eve yakın koydugumuzda 8 çıta kapalı yavru ve kapanmamış yavru mevcudu vardı,digerinde tele yakın olanda ise biz alırken yavru uçuruyordu ondan olacak bize baya kalabalık gelmişti dışarıdan bakınca o sebeple buna bakalım dedik abdullah amcada açarsam veririm ne var ne yok bakmam bile benim işim başımda aşıyo (sizinle ugraşamam) dedi ve aktarmaya başladık aktardık 5 çıta kapalı yavru ondada mevcuttu o benim biraz içime sinmeyerek aldıgım arı oldu ama olsun nasip neyse o sonuçta canlı aldıgınız 15 çıta alırsınız söner gider anlayamassınız bile ALLAH hayırlı bereketli eder inşallah önemli olan O gerisi boş laf......
Akşamdan sonra Abdurrahmanla birlikte aldıgımız arılıga gidip aktardıgımız kendi kovanlarımızın uçuş deliklerini kapattık kapaklarını çiviyle sabitledik attık arabanın bagajına kendi bahçemize taşıdık ve yerleştirdik uçuş deliklerini açtık böylelikle Allahın izniyle bir fiil arıcılıga başlamış olduk Rabbim zorluklarla karşılaştırmasın bereketli kılsın inşallah, pazar günü gidip ana kontrolü yapacam gerekirse şerbet verecem tatlı bir heyecan sardı beni hadi hayırlısı......

Hiç yorum yok: